Home Contact Winkelmandje

Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden

1. Algemeen
1.1 De algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten met betrekking tot online bestellingen tussen Kapoentje Kinderkleding en de klant.
1.2 Kapoentje Kinderkleding heeft te allen tijde het recht deze algemene voorwaarden en de inhoud van haar website te wijzigen.
1.3 Door het plaatsen van een bestelling verklaart elke klant zich, zonder voorbehoud, akkoord met de algemene voorwaarden.

2. Prijzen en aanbiedingen
2.1 De bij de artikelen genoemde prijzen zijn in euro's, inclusief BTW. Verzendkosten zijn niet bij de genoemde prijzen inbegrepen.
Kapoentje Kinderkleding is niet aansprakelijk voor de gevolgen van zet-, type en/of programmeer- of programmafouten in haar websit. Aan onrechtmatige prijsinformatie kunnen geen rechten worden ontleend.
2.3 Aanbiedingen zijn slechts geldig zolang de voorraad strekt en gedurende de daarvoor aangegeven looptijd.

3. Betaling
3.1 Na een bestelling ontvangt de klant direct een bevestiging per e-mail met daarin de totale kosten, inclusief verzendkosten en ordernummer vermeld. Betaling geschiedt altijd geheel vooraf en is mogelijk op de volgende wijzen:
a) vooruitbetalen; overboeking vanuit Nederland naar onze Nederlandse bankrekening bij de
Rabobank:1358.26.705 op naam van Kapoentje Kinderkleding, onder vermelding van ordernummer.
Overboeking vanuit België naar onze Belgische bankrekening bij de KBC-bank:733-0469087-25 op naam van Kapoentje Kinderkleding, onder vermelding van ordernummer.
b) credit card / PayPal; Betaling is direct verwerkt in een veilige en vertrouwde omgeving. U kunt uw
creditcardgegevens gebruiken of uw paypal account.Uw paypal account kunt u aanmaken op 
www.paypal.com
c) via een cadeaubon uitgegeven door Kapoentje Kinderkleding 
3.2 Voor betalingen vanuit een ander land dan Nederland of België heeft is de IBAN-code en het swiftadres nodig. Voor de Rabobankrekening is de IBAN-code NL93RABO0135826705 en het swiftadres RABONL2U.
Voor de KBC-rekening is de IBAN-code BE70 7330 4690 8725 en het swiftadres KREDBEBB.
3.3 De volledige betaling dient te geschieden binnen zeven werkdagen na orderdatum. Artikelen worden gedurende deze periode voor de klant gereserveerd. Na zeven werkdagen neemt Kapoentje Kinderkleding per mail contact op of de betaling onderweg is of dat er afgezien wordt van de bestelling. Indien binnen 48 uur niet wordt gereageerd op de herinnering worden de artikelen teruggeplaatst in de winkel. De klant krijgt een annuleringsbericht per e-mail.

4. Verzendkosten
4.1 Voor verpakkings- en transportkosten binnen Nederland en België vraagt Kapoentje Kinderkleding een vaste bijdrage van € 4,20.Voor bestellingen boven de 75 euro worden GEEN VERZENDKOSTEN gerekend. NB: Indien na retournering de bestelling onder de 75 euro komt, worden alsnog 4,2 euro verzendkosten in rekening gebracht. Voor sommigen artikelen (dit wordt dan specifiek vermeld) rekenen wij slechts het postzegeltarief van 0,44 eurocent. Dit houdt in dat u voor bezorging binnen Europa slechts 0,44 eurocent aan verzendkosten hoeft te betalen als u voor dit artikel een aparte bestelling plaatst! Verzendingen naar overige landen zijn mogelijk. Daarvoor kan de klant contact opnemen met
info@kapoentjekinderkleding.nl. De exacte verzendkosten worden dan doorgegeven.
4.2 Verzendkosten bij ruilen/retourneren van het terugsturen van artikelen naar Kapoentje zijn voor rekening van de klant.
4.3 Verzendkosten bij ruilen van het opnieuw toesturen van artikelen naar de klant: Voor zendingen van een geruild artikel dat als brievenbuspost verzonden kan worden, zal Kapoentje bij een eerste ruiling geen verpakkings- en portokosten in rekening brengen. Voor zendingen die als pakketpost verstuurd moeten worden, zal Kapoentje voor verpakkings- en portokosten 4,2 euro in rekening brengen (Kapoentje neemt dan zelf een gedeelte van deze kosten voor haar rekening). Indien een artikel voor een tweede maal geruild wordt, zal Kapoentje 2,2 euro in rekening brengen indien het door de brievenbus past en 6,75 euro indien het als pakket verstuurd moet worden
5. Levering
5.1 Behoudens overmacht en eventuele, uitdrukkelijk op de website aangegeven perioden, waarbinnen naar zeggen Kapoentje Kinderkleding geen verzendig zal plaatsvinden, wordt alle kleding maximaal twee werkdagen na ontvangst van betaling verzonden. Kapoentje Kinderkleding streeft er echter na de bestelling onmiddellijk na ontvangst van betaling te verzenden*.
5.2 Kapoentje Kinderkleding zal er alles aan doen zich aan deze levertijd te houden maar is mede-afhankelijk van TNT Post en De Post België en kan derhalve geen garanties geven. 
5.3 De klant ontvangt een bericht per e-mail op het moment dat Kapoentje de bestelling verstuurt.

*Om de bestelling te kunnen verwerken, dient Kapoentje de betaling eerst ontvangen te hebben. Tussen de afboeking van de rekening van de klant en de bijboeking op de rekening van Kapoentje Kinderkleding kan enige werkdagen verschil zitten. De order wordt in behandeling genomen op het moment dat Kapoentje de betaling ontvangen heeft. Geniet van de voordelen van betalen via Ideal en PayPal; de betaling is direct bij ons binnen en uw bestelling kan dus direct verzonden worden!

6. Annuleren
Iedere bestelling kan, zonder kosten, binnen 24 uur nadat de klant de bestelling heeft geplaatst worden geannuleerd. De klant dient hiertoe een e-mail te sturen aan
info@kapoentjekinderkleding.nl. De orderannulering zal per e-mail bevestigd worden. Indien de klant de geannuleerde bestelling reeds heeft voldaan, wordt het betaalde bedrag retour gestort door Kapoentje op het opgegeven rekeningnummer.

7. Ruilen en Retourneren
7.1 Mocht een artikel niet aan de verwachting voldoen, dan kan deze geretourneerd worden. Echter gelden hiervoor enkele voorwaarden:
a) Klant dient retour(en) aan te melden via het mailadres
info@kapoentjekinderkleding.nl. met vermelding van artikelnummer(s), ordernummer en bankrekeningnummer. Klant ontvangt een bevestiging van ontvangst van Kapoentje via de e-mail. Indien klant een artikel wenst om te ruilen, kan vervolgens het gewenste artikel besteld worden per mail. Kapoentje zal het exacte bedrag doorgeven en verrekenen met het reeds betaalde bedrag. 
b) De geretourneerde artikelen moeten binnen zeven werkdagen na verzending van de bestelling aan Kapoentje geretourneerd en ontvangen zijn.
c) Het te retourneren artikel moet nog voorzien zijn van de labels en in de originele verpakking worden geretourneerd en wordt niet teruggenomen indien het artikel 1. gedragen en/of gewassen is, 2. klant zelf heeft getracht een gebrek te herstellen.
7.2 Artikelen die zijn afgeprijsd met 60% of meer, kunnen niet geruild/geretourneerd worden.
7.3 De kosten van het verzenden van de retouren naar Kapoentje komen geheel voor rekening van de klant, tenzij gezien de aard van de klacht anders overeengekomen. Klant dient retour(en) te allen tijde voldoende te frankeren! Onvoldoende gefrankeerde retourzendingen worden door Kapoentje NIET in ontvangst genomen en derhalve NIET gecrediteerd.
De kosten van het verzenden van het ruilartikel naar de klant zijn voor rekening van Kapoentje als het als brievenbuspost verzonden kan worden. Voor Ruilzendingen die als pakketpost verstuurd moeten worden, zal Kapoentje voor verpakkings- en portokosten 4,2 euro in rekening brengen (Kapoentje neemt dan zelf een gedeelte van deze kosten voor haar rekening).
7.4 Adressering retourzending: Artikelen die vanuit Nederland retour gestuurd worden kunnen naar hetvolgende Nederlands adres gestuurd worden: Bredaseweg 469, 5036 NA  TILBURG. 
Artikelen die vanuit België of een ander land dan Nederland retour gestuurd worden, kunnen naar hetvolgende Belgisch adres gestuurd worden: Steenweg Baarle 46, 2382 POPPEL (RAVELS) BELGIE
7.5 Zowel de aanmelding als de ontvangst van het retourgestuurde artikel wordt door Kapoentje per e-mail bevestigd. Het bedrag van de retouren wordt teruggestort op de rekening van de klant zodra Kapoentje de retouren heeft ontvangen. Let op: Indien het een bestelling boven de 75 euro betreft, die na retournering van artikelen onder de 75 euro komt, zullen de 4,2 euro verzendkosten alsnog doorberekend worden. 

8. Privacy
8.1 Kapoentje zal de persoonsgegevens vertrouwelijk behandelen en niet beschikbaar stellen aan derden.
8.2 De persoonsgegevens worden alleen gebruikt voor het uitvoeren van de bestelling.
8.3 Klanten die een bestelling plaatsen bij Kapoentje ontvangen automatisch de nieuwsbrief. Afmelden kan via info@kapoentjekinderkleding.nl

9. Klachtenafhandeling
Kapoentje streeft naar optimale tevredenheid bij haar klanten.
Mocht er onverhoopt een klacht zijn, dan wordt Kapoentje hierover graag op de hoogte gebracht via e-mail;
info@kapoentjekinderkleding.nl of via de telefoon: 0032 14 650638 / 0031 6 42307170. Kapoentje zal in overleg met de klant het probleem zo spoedig mogelijk oplossen. 

10. Auteursrecht
Alle rechten zijn voorbehouden. Niets uit deze webpagina mag worden gekopieerd, opgeslagen en/of verspreid zonder schriftelijke toestemming van Kapoentje Kinderkleding.

Kapoentje Kinderkleding
Ondernemingsnummer: BE 0894.130.855